.

.

 
maig 2024
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
« des    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

.

MOCIÓ PER A MANIFESTAR LA NOSTRA OPOSICIÓ A LA INGERÈNCIA DE L’ALCALDE DE XERACO EN ASSUMPTES  DE COMPETÈNCIA D’ALTRES MUNICIPIS

 

 

Havent tingut coneixement de la presentació recentment d’un “croquis” per part de l’alcalde de Gandia i el de Xeraco en la fira de Fitur amb una “proposta” de construcció d’una nova carretera entre l’enllaç de l’AP7 de Xeresa i la CV605 ( Natzaret-Oliva ) i que discorreria íntegrament dins del terme de Xeresa, volem que quede constància dels arguments en contra de la construcció d’un nou vial dins d’aquest terme segons ens han acordat per unanimitat en sessió plenàri els membres del consistori afectat.

 

Accesibilitat a Xeresa

Esta carretera implicaria la supressió del Caminàs de Xeresa com a via de comunicació dins del municipi i d’accés a la costa per dos raons:

  1. Per raons ambientals, la Conselleria de Medi Ambient no és partidària de mantenir els dos vials en ús.
  2. La Direcció General de Ferrocarrils no preveu la construcció de dos passos elevats dins del terme de Xeresa, per tant, de materialitzar-se esta “ocurrència” de carretera la supressió imminent del pas a nivell amb barrera actual deixaria el Caminàs suprimit “de facto”.

 

El Caminàs és l’exida natural del municipi cap a la costa i l’únic accès a un terç del terme i un 50% del sol agrícola  ( marjal, Hortes de Sant Joan ) de Xeresa. Per tant l’alternativa obligaria a fer uns recorreguts inadmissibles per poder desplaçar-se dins del terme municipal.

La legislació i planificació autonòmica, estatal i local.

 

  1. Contradiu les propostes i directrius de l’Estratègia Territorial de la Comunitat Valenciana ( Directriu 49 del seu Pla d’Acció Territorial de la Infraestructura Verda i del Paisatge ) aprovada pel Consell l’any 2011. El “croquis” presentat planteja la creació d’una nova infraestructura de comunicació que divideix la marjal de la Safor, element constitutiu d’una Infraestructura Verda definida a la Llei Ordrenació del Territori i Protecció del Paisatge.

 

  1. El traçat vist al croquis, discorre en gran part solapant la Via Pecuària “Vereda del Vinader” ( Via Verda i Espai Natural Protegit de la CV ).

 

  1. El mateix croquis no té en consideració el projecte de l’Autovia A38 ( Tram Xeresa-Favara ), aprovat pel Ministeri ja que afecta a vials i rotondes previstes.

 

  1. Si bé el PG de 1998 de Xeresa contemplava una reserva de sol per a un camí que podria substituir el camí rural conegut com a Caminàs o camí Casals, amb el Pla Especial de la Marjal de Xeresa aprovat per unanimitat per eixe  plenari, es va procedir a la modificació del Pla General de Xeresa per adaptar-lo a la legislació autonòmica posterior a 1998 ( Catàleg de Zones Humides, LIC i ZEPA ) suprimint esta reserva per a camí rural i decidint, conseqüentment que el Caminàs continuara sent la via de comunicació entre Xeresa i la Natzaret-Oliva.

 

  1. 5.    Des de l’anterior legislatura hi ha hagut un gran consens entre tots els grups municipals a l’hora de tractar la supressió del pas a nivell amb barrera amb la Direcció General de Ferrocarrils. La proposta que des de l’Ajuntament de Xeresa es va fer per a la construcció del pas elevat que correspondria al municipi i el connectara amb  el Caminàs i no una futura via més al nord com es “proposa” al croquis. 

No justificació del “projecte

 

  1. El nou vial “proposat” quedaria molt al nord de la platja de Gandia i per tant no és l’únic accés nord possible per a l‘actual platja de Gandia. Entenem que és una “proposta” de construcció amb fons públics d’un accés a una futura urbanització de la platja verge de l’Ahuir.

 

  1. Este vial suposaria la transformació d’una franja de quasi 20 m d’amplària al llarg del seu traçat que creuaria perpendicularment el nucli principal de la marjal de La Safor.

 

  1. El mateix projecte de l’Autovia A-38 ( tram Xeresa-Favara ) contempla un accés directe des de l’eixida de l’AP7 al terme de Xeraco i el seu polígon industrial i per tant, al poble.

 

  1. Recentment s’ha inaugurat el tram de l’A38 entre l’AP7 millorant notablement el temps d’accés a la platja de Gandia. A més, està en construcció l’enllaç entre la Natzaret-Oliva i la platja de Xeraco i, també, la Diputació de València ha presentat el projecte de continuació de la CV605 entre Tavernes i Xeraco.

 

Per tant es tracta d’una “proposta” que suposaria la supressió de la via principal de comunicació de Xeresa amb la CV605 i una gran part del terme.

A més “l’ocurrència” de vial que discorreria íntegrament dins del terme de Xeresa contradiu la legislació i planificació existent ( local, autonòmica i estatal ).

Per tot allò que s’ha exposat,  eleve al Plenari de la Corporació la següent,

PROPOSTA D’ACORD

 

 

PRIMER: Manifestar l’oposició de l’Ajuntament de Xeraco al conveni  del  futur projecte  de construcció d’una nova carretera dins del terme municipal de Xeresa, entre l’enllaç del Peatge de l’AP7  i la CV-605 (Nazaret-Oliva) signat pels alcaldes de Xeraco i Gandia  recentment  a FITUR tal i com ha aprovat per unanimitat en plenari l’Ajuntament de Xeresa.

 

SEGON:  Manifestar públicament que l’Ajuntament de Xeraco en cap moment ha tingut la intenció d’intervenir en les competències pròpies i exclusives de cap altre municipi.

 

TERCER: Rebutjar l’actitud de l’alcalde de Xeraco donant suport públicament a iniciatives de projectes que poden generar falses expectatives i greuges tant als ciutadans com a empresaris.

Xeraco, a 27 de gener de 2012

La moció fou aprovada amb els vots a favor del BLOC-Compromís (2) i del Psoe (5), el PP es va oposar.

La moció ho exposa tot ben clar, la resta,  no són més que  falses especulacions en benefici de tercers i no en benefici de Xeraco com sempre s’argumenta. Els altres volem un bé encara millor i més gran per al nostre poble i país.