Archive for 17 maig 2012
RESUM DEL PLENARI DEL
PASSAT 10 DE MAIG
CONCERTACIÓ PER PART DE L’AJUNTAMENT D’UNA OPERACIÓ DE PRÈSTEC A LLARG TERMINI DESTINADA AL FINANÇAMENT DE PROVEÏDORS REGULAT EN EL RDL4/2012
En primer lloc, caldrà recordar que este RD (4/ 2012) no és més que un PLAN MARSHALL a la española per tal de socorrir a les entitats locals amb el deute als proveïdors, però deixa de costat el deute que les empreses públiques i les administracions autònomes tenen amb els ajuntaments.
Pagarem el deute per contractes d’obres, subministraments i serveis però res se’ n diu del queda per cobrar del deute derivat amb altres institucions superiors comunitàries i estatals.
Si ens ho mirem bé , el dèficit públic del 8,5 % ve repartit entre un 5 per a l’estat, un 3 per a les CCAA i, només un 0,5 % , per a les entitats locals. Per tant, globalment, no som els més preocupants.
Des del punt de vista dels contractistes, per fi podran cobrar….. una vegada més …. dels bancs!!!! ( tot siga dit que encara falta per determinar quants i quins seran aquells que concerten amb l’estat). Les dimissions recents, motivades o no, de certs presidents de conegudes entitats financeres m’ho fan molt que pensar.
Essencialment, per al BLOC -COMPROMÍS, ens sembla reprobable si més no, els criteris alternatius que encara han d’establir les prioritats de pagament. a SABER:
1.- Descompte oferit pel contractista ( més valdrà pardal en mà que 100 volant)
2.-Haver-se instat davant els Tribunals de Justícia el cobrament del deute. (caldrà primar a qui va perdre la paciència abans que ningú i va implorar el deute)
3.- Antiguitat (encara que hauria de ser el criteri preferent, la fòrmula legal, una vegada més permetrà l’absurde de que els últims seran els primers).
Este menú de prioritats serà concretat, segons diu la llei, per la Comissió Delegada d’Assumptes econòmics i no per la Corporació afectada, es a dir, ,nosaltres com AJUNTAMENT, no entrem en l’entesa. (Lligar mosques per la cua).
Un altre problema o traç gros , pensem, és fer recaure tot el pes – i ser la garantia de l’eficiència del sistema – en la figura de l’interventora, baix l’amenaça de sanció o falta molt greu.
En definitiva….. estem davant d’un
“GRAN HERMANO” FINANCER.
- L’interventor vigila als regidors i funcionaris de contractació.
- Els contractistes vigilen l’interventor.
- El Ple Municipal i la Corporació seran vigilats per l’Estat ………..i la Unió Europea vigilarà l’Estat.
i mentre, la ciutadania, a pagar els desgavells d’uns i altres i, els Bancs amb la tele Basura … a fer caixa. En resum, más de lo mismo. Us sona la cançò????
Sanitat pels municipis
Pepa Izquierdo: “No s’han explicat les mesures preses en sanitat, s’intenta confondre la gent amb la privatització de la gestió en Sanitat i s’ha eludit la responsabilitat de qui porta 17 anys governant la Generalitat”.
Al llarg de la passada setmana, diversos reponsables de la Conselleria de Sanitat han visitat alguns municipis de la Safor per tal d’explicar les retallades previstes en aquesta àrea. Divendres, sense anar més lluny, a Ròtova del subsecretari autonòmic de Sanitat Agapito Núñez; dijous, el mateix conseller feia acte de presència a Simat i a La Font, en actes coorganitzats pels respectius Ajuntaments, tots ells del PP. La seua presència, segons alguns consistoris “s’emmarcava en la campanya informativa que des de la Conselleria de Sanitat s’està realitzant per a informar la ciutadania de les mesures d’ajust que se’n van a incorporar-se al funcionament dels servicis sanitaris públics”.
D’inici, el BLOC-Compromís de la Safor considera que estes xerrada han sigut totalment parcial. El PP intenta desembarcar als municipis on governa per frenar la percepció que la ciutadania té de la imminent privatització de la sanitat. Però un Ajuntament és la suma de totes les sensibilitats: no pot estar al servici únicament del PP.
En segon lloc, segons explica la secretària comarcal del BLOC-Compromís, Pepa Izquierdo, no s’han presentat les mesures d’ajust, que bàsicament consisteixen en retallades a la sanitat pública i en privatitzacions de la gestió d’hospitals i de la resta del mapa sanitari. S’han llançat missatges per confondre la gent: des de Conselleria, es diu que l’hospital serà públic. És a dir, la construcció de l’hospital i l’edifici és pagat pel govern, però la gestió serà privada, per part d’empreses.
Des del BLOC-Compromís lamenten també el to d’estes xerrades, amb una informació molt curta i simple, sense cap raonament seriós, quasi tractant al poble com a persones de poc instruïdes.
“Han fet una ronda pels municipis en unes reunions que semblen burles de cara a la gent; i en elles hem trobat la col·laboració de molts governs locals”. D’exemples, en boca d’Agapito Núñez, qui va visitar Ròtova divendres 11, en podríem posar abastament: “le decimos ajustar, no recortar”; “no hay dinero en la caja al abrirla…”, com si no hagueren estat governant la Generalitat durant 17 anys. “No interesa quien limpie, sólo que esté limpio”, un pas previ a eliminar els criteris de selecció per acabar de col·locar als amics, i a primar els beneficis econòmics davant de la qualitat del servei.
Núñez demanava als presents “contribuir” i una “redistribución a la prestación farmaceutica” -els 8 euros al mes; o els 18 eur/mes per a les de més de 1400eur/mes.- I reblava el clau amb allò de “no és un copago, sólo pedir colaboración, una pequeña aportación”.
“Estes no són afirmacions serioses ni responsables. Vindre a posar exemples sobre com ajusten les despeses les ames de casa, mentre el govern es gasta els diners públics en invitacions per a esdeveniments, en fastos, en F1 i fent-se càrrec d’empreses en fallida (com Valmor) és una burla en tota regla. El PP ha tingut diners per a tot excepte per als serveis públics, que són els que hem estat pagant totes i tots amb els nostres impostos. I ara volen que en paguem més -d’impostos-, que tinguem menys i pitjors serveis públics, que perdem subsidis i que es reduïsca la protecció social”.