.

.

 
maig 2024
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
« des    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

.

L'artefacte .... no era per a les rates????????????

RESUM   DEL  PLENARI     DEL

PASSAT    10    DE MAIG

CONCERTACIÓ PER PART DE L’AJUNTAMENT D’UNA OPERACIÓ DE PRÈSTEC A LLARG TERMINI DESTINADA  AL FINANÇAMENT DE PROVEÏDORS REGULAT EN EL RDL4/2012

En primer lloc,  caldrà recordar que este RD  (4/ 2012) no és més que un PLAN  MARSHALL a la española per tal de socorrir a les entitats locals amb el deute als proveïdors, però deixa de costat el deute que les empreses públiques i les administracions autònomes tenen amb els ajuntaments.

Pagarem el deute per contractes d’obres, subministraments i serveis però res  se’ n   diu  del  queda per cobrar del deute  derivat amb altres institucions superiors comunitàries i estatals.

Si ens ho mirem bé , el  dèficit públic del 8,5  % ve repartit entre un 5 per a l’estat, un 3 per a les CCAA i, només un 0,5 % ,  per a les entitats locals.  Per tant, globalment,  no som els més preocupants.

Des del punt de vista dels contractistes, per fi podran cobrar….. una vegada més ….  dels bancs!!!! ( tot siga dit  que encara falta per determinar quants i quins  seran aquells que concerten amb l’estat).  Les dimissions recents, motivades o no, de certs presidents de conegudes entitats financeres m’ho fan molt que pensar.

Essencialment, per al  BLOC -COMPROMÍS,  ens sembla reprobable si més no,  els criteris alternatius que encara han d’establir les prioritats de pagament.  a SABER:

1.- Descompte oferit pel contractista (  més valdrà  pardal en mà que 100 volant)

2.-Haver-se instat davant els Tribunals de Justícia el cobrament del deute. (caldrà primar a qui va perdre la paciència abans que ningú  i va implorar el deute)

3.- Antiguitat (encara que hauria de ser el criteri preferent, la fòrmula legal, una vegada més permetrà l’absurde de que els últims seran els primers).

Este menú de prioritats serà concretat, segons diu la llei, per la Comissió Delegada d’Assumptes econòmics i no per la Corporació afectada,   es  a dir,  ,nosaltres com AJUNTAMENT, no entrem en l’entesa.   (Lligar mosques per la cua).

Un altre problema o traç gros , pensem,  és fer recaure tot el pes   – i ser la garantia de l’eficiència del sistema   – en la figura  de l’interventora, baix l’amenaça de sanció o falta molt greu.

En definitiva….. estem davant d’un

“GRAN  HERMANO”  FINANCER.

  • L’interventor vigila als regidors i funcionaris de contractació.
  • Els contractistes vigilen  l’interventor.
  • El Ple Municipal i la Corporació seran vigilats per l’Estat ………..i la Unió Europea vigilarà l’Estat.

i   mentre, la ciutadania,    a pagar els desgavells  d’uns i altres i, els Bancs  amb  la tele Basura … a fer caixa.   En resum,   más de lo mismo.  Us sona la cançò????